miercuri, 20 august 2014

Adauga fructe de mare in dieta ta zilnica, incearca ceva nou!

Intotdeauna mi s-a parut ca bucataria noastra traditionala este prea monotona, prea banala in modalitatile de gatire si condimentare. Avem  sarmalele, mamaliga, vesnicii cartofi cu carne, fasole batuta, ciolan etc. Poate sunt eu mai adventuros, insa papilele mele gustative nu se multumesc cu aceasta gama de arome si nici organismul meu. Noi, romanii, consumam cantitati foarte mari de cartofi, de carne prajita, cu putine legume asortate din cand in cand si cate un peste ocazional, iar aceasta dieta nu este deloc echilibrata sau benefica. Acum cativa ani am gustat pentru prima oara fructe de mare si aroma, gustul a fost ceva cu totul diferit. De regula acestea se gasesc congelate dar asta nu e o problema, oricum se gatesc usor. In Braila gasesti fructe de mare la Selgros.
De atunci am incercat sa presar in mancarurile zilnice cate ceva special, ceva diferit, atat in gust cat si in valoare nutritionala. O dieta echilibrata este o viata sanatoasa, cel putin asta mi-a spus fiecare doctor pe care l-am intalnit. Cate un pic din toate, diversificare si varietate. Cate kilograme de cartofi mananci intr-o luna? Cata paine? Cata carne de pui, de vita? Au si acestea aportul lor de minerale, proteine, vitamine, insa consumandu-le constant primesti doar acele minerale si vitamine, restul de care ai nevoie nu ai de unde sa le iei. Plus, monotonia gustului devine obositoare. Pestele si fructele de mare sunt produse complet diferite din punct de vedere nutritional. Ce gasesti in ele nu gasesti in alt tip de carne, omega 3, omega 6, omega 9, fier, zinc, etc, ar trebui introduse in alimentatie de cel putin doua ori pe saptamana.
Totusi, de ce nu consuma lumea atunci fructe de mare? Eu cred ca sunt doua motive. Unul ar fi pentru ca sunt putin mai scumpe decat produsele obisnuite pe care le achizitionam, iar al doilea cred ca e legat de faptul ca sunt vazute ca un soi de produse exotice, greu de gatit, cu un gust si textura ciudata. Pretul intradevar e putin mai ridicat, dar se merita si nu trebuie sa faci un obicei regulat din asta, poti sa iti diversifici dieta din cand in cand cu fructe de mare, cu ce fructe de mare vrei, au o gama destul de larga. Iar cand vorbim de gust, eu zic ca trebuie sa incerci si apoi sa decizi, sunt intr-adevar diferite fata de ce sunt obisnuite papilele noastre gustative insa diferit nu e intotdeauna un lucru rau. Daca nu stii cum sa la gatesti gasesti aici cateva retete usoare.

Selgros Braila
Produse alimentare si nealimentare
Strada Ramnicu Sarat nr. 92B Braila,810 166 , RO
Tel: 0239 602 000
Fax 0239 602 199

Un comentariu:

  1. Inchiriaza rochii de seara de la case de moda celebri. Rochii de la designeri de top la un pret accesibil. Impresioneaza cu o rochie eleganta de la DRESSCOD.

    RăspundețiȘtergere